zondag 28 oktober 2012

Inside the scrapbooks....


.... vond ik deze leuke vezameling van suikerzakjes!
Het is alsof je terug gaat in de tijd, nou ja, zo stel ik mij dat 
voor want het is nog van voor dat ik zelf geboren was.
In ieder geval van begin jaren '60 ( stond op een van de zakjes).

... I found this  lovely collection of little sugar bags!
It's like going back in time, well how I imagine it anyway
because it is way before I was born.
At least from the early sixties ( it said so on one of the bags).





Ik vind alles eraan super: de afbeeldingen, de lettertypes, het 
feit dat iemand de moeite genomen heeft om alles netjes in te plakken,
dat sommige dingen die er op staan al niet meer bestaan,
het ruikt lekker muf en het heeft een bepaald gezellig sfeertje op de 
een of andere manier....

I love everything about it: the pictures, the type of fonts they used,
the fact that someone took the effort to put it all neatly in these books,
that some things on the bags don't even exist anymore,
it smells nice and old and it has a kind of cosy feeling to it somehow...


12 opmerkingen:

  1. ooooooh wat een schat heb jij gevonden, echt geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dit zijn nou echt van die bijzondere dingen om te vinden! Ze "leven" als het ware. Prachtig meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh i love scrapbooks,what a great find :)
    gorgeous little sugar bags,Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow!!! Wat is dat prachtig. Dit zou ik ook niet laten liggen. Een heeeele mooie vondst.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. owww ik verzamelde als kind ook van alles.. toen had je andere hobbies.. vanwege het ontbreken van computer, mobieltje en zelfs tv..
    ik verzamelde suikerzakjes en sigarenbandjes en luciferdoosjes en speldjes en sleutelhangers!!
    en dr werd geruild op het schoolplein.. maar ook volwassenen verzamelden van alles hoor.. en je hobby deed je jaren en jarennnnn
    dat hoor je nu nauwelijks meer.. ze verzamelen nu alleen.. zolang ah het uitgeeft.. daarna is het over!
    dit is precies uit de tijd dat ik klein was..
    we hadden de sjors en sjimmie..dat was een weekblad.. net als de donald duck.
    en zo'n geiser hadden we ook. en we deden ook boodschappen bij de coop!
    bedankt voor dit reisje naar mijn jeugdherinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ineke, wat leuk om te horen allemaal!
      Eigenlijk is zo'n soort van verzamelen inderdaad veel leuker en geeft ook meer voldoening... je wordt niet meteen op je wenken bediend maar moet echt geduld hebben om weer een item te bemachtigen.
      Wat dat betreft is het een rustiger tijd ook , denk je niet?
      Bedankt voor je lieve reaktie, groetjes van Mirjam.

      Verwijderen
  6. ow heerlijk!!! wat een super vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél erg leuk! Sjors, dat ken ik nog, dat was ook een stripverhaal vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen