donderdag 4 oktober 2012

Buy nothing new


Ai, had ik gisteren bedacht om vandaag nieuwe wol bij te kopen
voor de sjaal die ik aan het haken ben...
Kom ik net een leuke uitdaging tegen bij Mama Natuurlijk....
Om een maand lang niks nieuws te kopen behalve eten, drinken,
medicijnen en cosmetica.
Daar doe ik nu aan mee, dus geen nieuwe wol of een maand wachten,
maar ja, da's natuurlijk niet het idee hierachter!

Yesterday I decided to buy some new wool today,
for the scarf I'm making at the moment...
But I just stumbled on a nice challenge at the Mama Natuurlijk blog...
To buy nothing new for a month except for food, drinks, medication
and cosmetics.
I decided to join, so no new wool or waiting for next month,
but  that's not the point of the whole idea of course!


Nu zoek ik dus wol uit m'n voorraadje en ga daar mee verder;
hopelijk wordt mijn sjaal nog steeds leuk.
Ach ja, het stimuleert wel om wat creatiever na te denken en dat
kan nooit kwaad! De wol die ik gebruik is sowieso nog van een 
ander sjaal-haak-project maar die heb ik aan de kant geslingerd,
lukte niet (lees: duurde veeeeel te lang).
Dus da's dan dubbel gerecycled zullen we maar zeggen ;-)!

Now I'm searching my wool stash for something useable;
hopefully the scarf will still become nice.
Anyway, it's a good stimulation to think a bit more creative
and that can't be bad, can it?
The wool I'm using is from another scarf-crochet-project but
that one I trew in the corner, it didn't work out
( it took way to long to be honest).
So that's double recycled ;-)!


Wil je ook meedoen met deze leuke uitdaging?

Do you want to join this fun and useful challenge?





13 opmerkingen:

  1. Ik probeer al tijden geen nieuwe dingen meer te kopen omdat ik merk dat je inderdaad creatief wordt van spullen die je al hebt. Soms koop ik er iets bij maar ik heb laatst eens alle hobbyspullen opgeruimd en toen schrok ik toch van alles wat ik al heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great challenge! Love your scarf, fab colours!
    Victoria xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm... Da's nog wel een lastig klusje hoor, een maand lang? Nou ja, de cadeautjes / verjaardag periode van m'n familie is zo'n beetje voorbij, maar volgende week stoffenmarkt en de adventswap voorbereiden... Ik denk dat het maar even op m'n goede voornemens lijstje van 2013 moet ;-)
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, en ik ben jaloers op je haakkunsten! Mooie kleuren ook...

      Verwijderen
  4. Zou dat ook wel willen doen maarrr ons weekendje met twee komt eraan en dan mag je jezelf toch verwennen?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jahaa, met oude spullen natuurlijk ;)
      Geniet er lekker van met z'n tweetjes!
      Groetjes van Mirjam.

      Verwijderen
  5. Ziet er al kei mooi uit, komt dik in orde!
    Extra creativiteit is nooit weg he, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig dat je mee doet! Enne volgens mij wordt alles wat jij haakt mooi.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er mmoi uit, erg leuke kleuren. Ben benieuwd hoe dat verder zal gaan met je 'restjes' maar het komt vast in orde. Is inderdaad een leuk initiatief, ik ontdek dan altijd nieuwe spullen (die er eigenlijk dus al oude zijn)! groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben al een tijdje bezig met zo'n uitdaging, UWYH (Use What You Have). Ik heb me voorgenomen tot aan de hobbybeurs in Zwolle in februari niets meer nieuws bij te kopen. Ondertussen is de stand 9 dingen die ik al gemaakt heb van mijn voorraad. En met het schaamrood op mijn wangen moet ik zeggen dat ik mijn voorraad nog niet zien slinken heb. Dus go for it, die sjaal wordt vast de max met de kleurtjes die je al liggen hebt, want ik ben nog nooit een lelijk kleurtje tegengekomen bij jou :-) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed idee, niks kopen behalve het hoognodige. Volgens mij kom je er dan snel achter hoeveel je nog in huis hebt om allemaal mooie dingen van de maken (kijk maar naar je sjaal!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ben ook al een tijdje bezig met die uitdaging UWYH, en buiten een paar zondigingen voor mensen die iets hadden besteld, ben ik daar best nog goed mee bezig. Hoewel dat UWYH iets minder streng is dan deze uitdaging :) Veel succes en je maakt leuke dingen hoor !

    BeantwoordenVerwijderen