vrijdag 17 oktober 2014

This week I saw....








... dat er in de tuin toch nog van alles groeit en bloeit.
Zelfs de slaplanten staan er nog goed bij!


... that there is still lots to see in the garden.
Even the lettuces are doing well!










En dat er binnen ook bloemen op de muur komen!
Ik heb van dit gave behang 1 rol gekocht om het muurtje naast de
trap te behangen.
Het komt uit het laatste Pip behangboek ....



And that inside there will be also flowers on the wall!
I bought one role of this awesome wall paper to decorate the small
wall next to the stairs.
It's from the latest Pip collection...






En kijk, dit vind ik extra leuk hieraan:
overal zitten beestjes verstopt!


And look, this makes it extra special I think:
there are little creatures hidden everywhere!







Over beestjes gesproken...
Deze schapenkop nummer twee maakte ik op verzoek.
Ik hoop dat ie goedgekeurd wordt!



Talking about creatures...
I made this sheepshead number two at request.






En ik las dit boek uit....
Ik moest er echt even van bijkomen....
Dat kun je zo hebben hè? Dat je de hele tijd zo in het verhaal zit dat
je gewoon weer even moet landen als het boek uit is....
Ik vond het mooi en aangrijpend, maar ja, da's heel persoonlijk natuurlijk.

Ik wens jullie een heerlijk weekend met een goed boek
lekker in het zonnetje!


And I finished this book...
I really had to come round after reading it....
Do you recognize that? That you are so involved in a story you
really have to 'land ' when it's finished?
I found it moving and beautiful, but that's very personal of course.

I wish you all a lovely weekend with a good 
book in the sun!



27 opmerkingen:

  1. Wat bloeit er nog veel bij jou !
    Ahhh dat behang doet me zó aan de oude chintz denken
    (die ze bij Den Haan&Wagenmakers in A'dam verkopen)

    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat behang is práchtig !!
    En je schapenkop zal vast en zeker goedgekeurd worden, hoe ongelooflijk lief is-ie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tuinfoto's en een prachtig behangetje!
    Die boektitel schrijf ik meteen op m'n lijstje voor wanneer ik weer in de bieb ben. Ik hou wel van een boek waarin je jezelf in het verhaal kunt verliezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow! Mooi behang, ik ben geen Pipfan maar dit is meer folkloristisch en daar houd ik wel van!
    Geniet maar lekker van dit mooie weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's Mirjam!! En je behang vind ik echt supergaaf! En wat een lief schaapie. Wat maak je toch mooie dingen.
    Ik wens je een heel fijn weekend!
    Liefs,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great post Stins, I just love that wallpaper, its brilliant.
    What have you got around your lettuce, is it to protect from the slugs?
    The sheeps heads are amazing, you are so clever.
    Still lots of flowers in your garden too, mine are all finished now.
    Hugs
    Briony
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You are right, it's slug protection! It works very well actually :-)

      Verwijderen
  7. Ooo wat een mooi behang!
    Ideaal als je een muurtje hebt die je kunt gebruiken voor 1 rol. Dan kan je nog eens veranderen.
    Herkenbaar zo verweven zijn met een boek zodat het nog even 'in je zit' als het uit is. Dan kan ik ook niet meteen aan een andere beginnen.
    Geniet van het mooie weer dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi behangetje.
    De schapenkop is een leukerd. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. PIP-behang rules!
    Mooie foto's heb je ervan gemaakt met die beestjes zo van dichtbij (dat wormpje!)

    sta ook op het punt om PIP te gaan kopen voor het toilet (eerst nog tijd vinden)

    Je tuin is zalig: die kat zo op wandel ...

    En wat een mooie foto van het vaasje met roos en lavendel: de lavendelschaduw maakt het heel apart! Een lust voor het oog.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,

    Weer prachtige foto's heb je genomen van je tuin en in je huis!
    Die schapen zijn schattig!
    wat tof dat je in je huis één muurtje hebt dat je kan 'versieren', als je het beu bent, ander vel erover heen. Dit behang is wel... euh... Apart, maar wel mooi.:-)

    Oh, en als je tijd en zin hebt in korte of hele korte verhaaltjes om te ontspannen. :-)
    jaimiepisonier.weebly.com (en laat gerust een reactie achter en vertel het door aub! Van feedback leer ik alleen bij hoor!)

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dear Mirjam
    Lovely photos as always. The wallpaper looks fabulous - so happy and cheerful! You still have lots of colour and growth in the garden - it is looking really good. I agree about the books - sometimes it is so sad to finish a book and leave that world behind although you can always re-visit...
    Best wishes and enjoy the rest of the weekend.
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Mirjam,
    I LOVE the wallpaper, gorgeous.
    Your sheep heads are so sweet, they look super friendly munching grass.
    Have a lovely weekend, hope the sun shines on you
    Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke foto's met dat zalige zonnetje is het nog best lekker buiten, en je tuin ziet er nog zomers uit zeg!
    Ja ik vond het ook best een heftig boek, meestal moet ik ook ff bekomen voor ik in iets nieuws begin ;-)

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ik ben nieuwsgierig wat je om de sla heen hebt gezet, wij hebben de laatste sla geoogst vorige week omdat het weer om zou slaan. Nou, en week verder en het is alleen maar mooier geworden! Maar de snijbiet doet het nog goed en de rucola is niet te houden. Leuke foto's weer, en bedankt voor de tip van het boek, ik ga hem zoeken in de bieb...
    Heidi
    http://heidiovergaauw.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is idd tegen de slakken en het werkt uitstekend! Niet 100 procent natuurlijk, maar toch wel 90 denk ik.... ;-)

      Verwijderen
  15. Wat een prachtig behangetje!! En ik vind je schaap ook super, zo met dat groen uit z'n bekkie. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Really your felted sheep is just mailing, You are so, so talented.
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  17. jij ook en fijn wekend! (nou ja zondag dan nog nu)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een enig schaapje! En een mooie tuin! Ben benieuwd naar het eindresultaat van het muurtje met de vrolijke bloemen, erg leuk! En wat het boek betreft... heb ik al lang op mijn lijstje staan, dus ik moet deze toch maar eens gaan lezen! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig hé hoe alles het nog doet in de tuin. Lekker blijven genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh that wallpaper. So beautiful Mirjam! Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb ook net zo'n boek uit ... Voor Jou van Jojo Moyes ... absolute aanrader! Ik ben er nog vol van. Ik keur alvast de schapenkop helemaal goed, heb onlangs nog aan iemand getoond wat prachtige spulletjes jij maakt! En oooowww nice dat behangrolletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohhh I love yor feelted sheep.....it looks so sweet!
    Lovely greetings from switzerland
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhh I love yor feelted sheep.....it looks so sweet!
    Lovely greetings from switzerland
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen