donderdag 23 oktober 2014

Sewing Bee-ing







Jawel, ik heb mijn naaimachine onder haar hoes vandaan
gehaald! We hebben tot nu toe niet zo'n hele goede
relatie maar dat ligt vooral aan mij...



Yes, I uncovered my sewing machine!
Up until now we don't have a very good relationship I'm
afraid, but that's mostly my fault...








Ik bedoel, aan haar ligt het echt niet...
Heel betrouwbaar mooi machientje.
Maar ja, dan moet je wel zelf nog dat draad er op een normale
manier doorheen zien te jokeren...
 En als ik uiteindelijk dan dat pedaal kan intrappen slaat dat ding met mij op hol
en vergeet ik dat je ook je voet er weer af kan halen...


I mean, she can't help it at all...
Very reliable pretty little machine.
But then you have to fiddle with the tread to get it right...
And  when I can finally hit the pedal, the thing goes way to fast 
and I forget I can also lift my foot..








En toen zag ik van de week op tv 'The great British sewing bee'!
In deze aflevering ( speciaal voor 'Children in need) 
 gingen bekende Britten aan de slag met de 
naaimachine en zag ik hoe zelfs een van de 'Hairy Bikers' een 
hele toffe jurk maakte!!!
En daardoor kreeg ik moed om ook wat te naaien...


Jullie weten misschien nog wel van die mooie 
Cath Kidston theedoeken die ik van mijn lieve zus kreeg?
En die ik veel te mooi vond om de vaat mee te drogen?
Eentje, de roze, gebruik ik wel en die fleurt regelmatig de keuken op,
maar van de blauwe wilde ik een kussenhoesje maken.
En nu durfde ik dat dankzij die hairy biker...



And then I saw 'The great British sewing bee' on the telly
(the special for 'Children in need')!!
Where even one of the 'Hairy bikers' made an awesome dress!!

 Maybe you remember those lovely tea towels I got
from my dear sister?
The ones I thought were much to pretty to dry the dishes with?
One of them, the pink one, I do use and it brightens up the kitchen,
but the blue one I wanted to make into a cushion cover.
And now I had the courage because of the hairy biker...










Tadaaaaa, een kussenhoes!!
De ervaren naaisters onder jullie denken nu waarschijnlijk:
' uh ja, en wat is hier dan zo bijzonder aan?'.
Nou niks natuurlijk!
Maar ik heb 'm zelf in elkaar geflanst hè ;-).


Tadaaaa, a cushion cover!! 
The more experienced among you sewing bees will probably think:
' right.... what's so special about this?.
Well nothing of course!
But I did it myself ;-).










Geen flauw benul hoe je knoopsgaten moet maken,
dus dat heb ik zo maar opgelost :-).


Not the slightest idea how to make button holes,
so this is my solution :-).







Ik ben er blij mee!
Misschien durf ik ooit ook nog wel in de verre toekomst een kledingstuk ofzo te maken...
Nooit gedacht dat ik naaien zo leuk zo vinden...
Vanavond ga ik weer kijken naar de 'Sewing Bee', joepie!


I am happy with it!
Maybe, in the far future, I dare to make some sort of clothing or something....
Never thought I would like sewing that much...
Tonight I'll be watching 'the sewing bee' again, yippie!






28 opmerkingen:

  1. Superleuk Mirjam!! Dat ziet er supermooi uit!
    Het gehaakte randje maakt het helemaal af!
    Knoopsgaten maken is niet erg moeilijk, maar zo is het ook prachtig opgelost toch?
    Ik zeg op naar je volgende naaicreatie!
    Liefs,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, leuk, leuk, vooral dat crochet kantje! (en de knoopjes ook natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is te gek...!!! Ik heb twee weken terug mijn allereerste kussenhoesje (op les) genaaid. hihi ben er ook zo trots op! Deze stof/theedoek is prachtig en je oplossing voor knoopsgaten is ook te gek! ik ben fan, en ik lig weer in een deuk om je naaimachine verhaal haha zo herkenbaar ;-) Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi...heerlijk wat beschrijf je het leuk en vooral herkenbaar ;) Maaruh...ik vind het een heel bijzonder kussen geworden...echt superleuk zeg!!! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel proficiat !! Hier nog iemand die een haat/liefde verhouding heeft met haar naaimacine (met de haat vooral van mijne kant ;-)), dus ik vind het een hele prestatie (je moest mijn laatste kussensloopje eens zien... zucht...) ! En mooie details, vooral je gehaakte oplossing voor de knoopsgaten, goed gevonden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ik vind het heel bijzonder hoor. Ik maakte ook ooit een kussenhoes, maar lang niet zo'n mooie! Op naar het volgende project :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf dat het programma je over de streep heeft getrokken.
    Net ook even gekeken... Jaloers op alle mooie materialen die ze daar mogen gebruiken.

    Ik vind je knoopsgat oplossing geniaal :-)
    Veel naaiplezier in de toekomst... Het is verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Mirjam, a beautiful cushion very cleverly made, much prefer the fabulous fabric to be displayed in a cushion than a tea-towel, brilliant idea.
    Love the coordinating fabric too.
    I think we have a similar relationship with our sewing machines, they are not so scary once tamed.
    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Mirjam
    I think your cushion is beautiful - it is very special indeed as it is hand made with love and care! I am enjoying my sewing lessons and am going to start the tunic dress next lesson, which is very exciting! My sewing machine and I are becoming friends and I am hopeful that we can create some lovely clothes together... Keep going with your sewing too and I look forward to following your progress.
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I forgot to say that I am really enjoying the Sewing Bee for Children in Need too and loved the sixties dress made by Hairy Biker Dave.
      Best wishes
      Ellie

      Verwijderen
  10. Hi mirjam,
    your cushion is fab, I got a sewing machine last Christmas and I love it but it's taken timex. the sewing bee is brill enjoy and keep sewing!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gewldig eerste project en jouw oplossing voor de knoopsluiting vind ik nog mooier dan gewone knoopsgaten.

    Op welke zender is dat programma?

    Groeten van Juffrouw Mier

    P.S. Binnenkort start hier in Nederland het programma "Door het oog van de naald".

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Stins! I love what you did there!!! A fancy cushion, by upcycling a tea towel (Cath Kidston, no less), and adding extra special handcrochet touches, wooooh!!!
    The main thing is that you got inspired and made something! Lots of people say, oh, yes, I could make this or that - but they never do! You did it, and I think it looks great!!!
    I hope you will go and make another one, when the fancy strikes you! :)
    As for the button thing, well, you could easily crochet a loop (=chains) where you want to place your button, no need to actually sew a button hole! (Think outside the box!)
    Happy sewing!!!
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi dat kussen! Mij relatie met de naaimachine is ongeveer het zelfde....veel verder dan kussenhoesjes of tafelkleden kom ik ook niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind je kussen geweldig mooi geworden, het rood-wit geruite rand er aan maakt het echt bijzonder en het gehaakte randje maakt hem helemaal af. En dat met de knoopsgaten heb je heel goed opgelost zo. Een sieraad op je bank...
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, heel mooi !
    Deze 'meer ervaren' (ahum) naaister heeft nog nooit zo'n mooi kussensloop gemaakt....
    Blijven naaien hoor !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Well done Mirjam !!!!!!! I love how you use the crochet border to "hook" your buttons!!!! ;oD
    BRAVA, xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb er hier ook een staan van mijn oma en heb een heuse tipitent weten te maken voor mijn dochters van oude dekbedovertrekken. Toen de draad op was heb ik maar via you tube filmojes gezocht hoe ik dat moest doen. Helaas heb ik iets te hard op dat pedaal getrapt dus die is nu aan vervanging toe. Ik vind je kussentje erg mooi geworden en creatief opgelost met die knopen. Fijn weekend, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi Stins
    Wasn't that hairy biker wonderful, I think even I would have a job to make a childs dress out of a shirt.
    As for button holes. I do have an attachment for my machine but it scares me just to look at it, but seeing them use it on the sewing bee I might just get it out and have a go.
    Love the cushion.
    Briony
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind dat je het super hebt gedaan! Ik heb borduurwerkjes gekocht maar durf ook nog niet. ;-)
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie kussenhoes!!! Ik ben ook niet zo van de knoopsgaten dus maak ik altijd een 'hotelsluiting': ik laat de achterkant elkaar overlappen, kun je het kussen er zo instoppen en heb je geen sluiting nodig.
    Groet,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. woehoe voor the hairy biker! En voor jou en voor mooie kussen hoezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jee Mirjam! Wat superleuk!! Ik had zo'n slechte relatie met de mijne dat ik ervan gescheiden ben ;-)
    En de meeste hairy bikers zijn zo soft als een watje volgens mij, super dat je erdoor getriggerd werd!! En die knoopsgaten? Ik denk dat ik gewoon met de schaar gaatjes gemaakt zou hebben, dus jouw oplossing is slimmerder ;-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I think it is brilliant.You did a fantastic job.
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  24. It's beautiful. I love the gingham and trim. I haven't watched the children in need sewing bee but I watched the last full series and was inspired to make a summer dress. Still needs hemming though so I haven't worn it yet! X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oppassen! Voor je het weet ben je ook hier aan verslaafd!! :-) Heeeeeel goed begonnen dus al meer dan half gewonnen zou ik zeggen, knap hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik klap nu in mijn beide handen, je hebt het toch maar gedaan hé, super hoor en ik vind het zelf mooier dan een klassiek knoopgat. :-)

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen