dinsdag 12 november 2013

Pom- tie - pom - tie -pom....





Om de één of andere reden ben ik als een gek pompom's aan het
fabriceren! Zal wel in de lucht hangen denk ik...?


For some reason I'm making pompom's like crazy!
It's in the air I guess...?




Misschien omdat ze gewoon leuk zijn om te maken ; 
bovendien had ik nog goedkoop garen liggen in mooie kleuren.


Maybe because they're fun to make;
and I had some cheap yarn in great colors lying around .






Ik maak ze niet met zo'n (kartonnen) rondje, maar wikkel de draad
om mijn vingers. Veel sneller en makkelijker vind ik persoonlijk!
Leuke kommetjes trouwens hè?
Die kocht ik vorige week in een tweedehands zaakje; echt emaille boerenbont
made in China ;-)


I don't make them with a carton circle, but I wrap the thread around my fingers.
Much quicker and easier is my humble opinion!
By the way: nice bowls , aren't they?
I bought them last week in a second hand shop.






"En wat gaat het dan 'worden'? ", vroeg man zich (terecht) af.
Hoezo 'worden'? Het is toch al wat?
Hmmmm, ik moet er dus ook nog wat mee doen om al die pompoms te rechtvaardigen...
Ik denk zomaar dat het een slinger of een krans ofzo 'wordt' ;-)!
'Wordt' vervolgd....


"And what is it going to be?", husband wondered  .
What do you mean ' to be'? It's already something, isn't it?
Hmmm, so I have to do something with it too, to justify all those pompoms....
I guess they will be used in a wreath or a garland or something ....
'To be' continued....








18 opmerkingen:

  1. Hihihi pompom-mania hahahahahaha GEWELDIG!!!!!!!!!!
    Zou wel een waanzinnig leuke krans worden!!!!!!!!

    En je kommetjes ..... super!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Pompom ze meisie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja... pompoms zijn leuk :-) en ik denk dat de poezels er ook wel mee vandoor willen gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijven toch leuke bolletjes, succes met alle pompommetjes
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een leuke slinger of een kerstboom bomvol pompommetjes…ik zie het voor me

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die pompoms!! En ook de komkom ;-P is heel mooi!!
    Heerlijk om te doen op zo'n saaie, grijze, druilerige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!!! Mooiiiii kommen.
    Mannen snappen het echt niet.

    Fijne dag, lekker kleurig en wollig!

    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. a pom pom in your hand makes you instantly happy!!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dear Mirjam
    Excellent pom pom production! I am looking forward to seeing what you use them for.
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pompoms rule!

    Ik ken alleen de kartonnenrondjesmethode. Hoe doe je dat met je vingers? Kan je man er geen foto van maken terwijl je vingers in de weer zijn? Ik ben echt wel heel benieuwd. Eén vinger, twee vingers, meer vingers? Geen flauw idee.

    Met één pompom in de hand,
    kom je door heel het land!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beter 1 pompom in je hand dan tien in de lucht!
      Ik heb op you tube een filmpje gevonden van een mevrouw die dit uitlegt, na gegoogled te hebben.
      Als het niet lukt dan hoor ik het wel, maak ik alsnog een foto voor je!

      Verwijderen
  10. alvast heel vrolijk!!!! mss al genoeg voor een slinger én een krans ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier worden ook heel wat bolletjes gemaakt zo leuk! De versie met de vingers kende ik nog niet. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pom pom pom pie dom pie dom pie dom een hele kom pom pom!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik ben er ook mee bezig, met zo een kartonnetje dat dus niet stevig is en kapot. Maar de vinger-versie ga ik vanavond proberen. Dat met die vork werkt ook niet haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. sjonge jonge veel eisend typje die man van je. Is het geen leuk speelgoed voor de poezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Of er zo'n rups van maken aan draadjes, als een marionette?? Kleurrijk zijn ze al! En ik ben benieuwd naar die foto met die draadjes rond je vingers want dat zou ik ook wel eens willen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie pompons hoor. Op de een of andere manier lukt het mij nooit om ze te maken. Ik ga het vanavond eens proberen met de vingers - de vork/het kartonnetje is voor mij geen succes.
    Enne, wat een supermooie kommetjes !!
    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen