zondag 24 februari 2013

Flea market


Gisteren ben ik met een lieve vriendin naar een hele leuke rommelmarkt geweest.
Zij is ook zo'n mede rommelkont, dus voor we naar binnengingen stonden we allebei
van ongeduld en verwachting al te springen op de parkeerplaats ...

Yesterday I went to a very nice flea market, together with a sweet friend.
She is also a fellow thrift finder, so we were already jumping up and down with excitement
before we even got inside...


Het was in een oud fabriekspand, wat ons betreft echt een perfecte omgeving voor zoiets!
Afgezien van de extreme kou dan... vriendin kon op het laatst haast niks meer vastpakken 
vanwege koude handen...

It took place in an old factory building and we thought it was the perfect place
for an event like this!
Apart from the freezing cold that is.... my friend could barely hold anything in her
hands because of the cold...



Ik vind het contrast tussen voorgrond en achtergrond op deze
foto's zo vreselijk mooi....
Die rechter stolp had ik graag meegenomen maar ik vond 'm te duur.

I really love the contrast between the foreground an d the background in these pictures...
 I really liked the glass bell (?) on the right but I thought it was to expensive.



Het heeft iets moois, maar ik ben blij dat bij ons thuis de muur er niet zo uitziet!

It is sort of beautiful, but I'm also glad that our walls at home don't look like this!





Dit is mijn bescheiden buit : wat strengetjes wol, een leuk ouderwetsig haakboek
en een paar oude sleutelhangers ( jawel, die kale dwerg is Paulus de boskabouter!).

These are my modest treasures: some strands of wool, an old-fashioned crochet
book and a few old key rings.

Mocht je deze markt ook willen bezoeken, het is er elke maand 








18 opmerkingen:

  1. Oooo bolletje wol, paulus en ladderbeer zou ik ook geadopteerd hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die omgeving brengt je helemaal in de sfeer, dat is zeker! Je hebt er mooie foto's van gemaakt. Wij zijn vandaag naar een rommelmarkt geweest, ook in een grote oud pand en boven onze hoofden hing het vol met oude driewielers, fietsjes, was ook best indrukwekkend. Foto's volgen nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja heerlijk hier in Amsterdam heb je de inhalen in het weekend ook fantastisch ,en die sleutelhangers ,heerlijke nostalgie gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk zo'n dagje weg haha jammer van de kou !
    zeker hebben die contrast foto's iets moois industrieel / kitsch .. ik hou daar wel van.
    Die muur ook, het straalt geschiedenis uit !
    jammer van die georganiseerde rommelmarkten vind ik persoonlijk dat er veel handelaren staan
    en de prijzen ten top stijgen..
    maar goed .. als je maar lol hebt, en die sleutelhanger met het bolletje wol is GEWELDIG !
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens...Gelukkig stonden er ook nog wat goedkope dingetjes, anders was de lol er snel af!
      Ik zag ook dingen waarvan ik dacht dat ik die bij de kringloop veel goedkoper zou kunnen vinden...

      Verwijderen
  5. He miriam, lijkt me een heerlijke markt en je hebt weer prachtige foto's gemaakt. Ik kijk nu al uit naar Koninginnedag, dan ga ik terug naar Nijmegen om daar met mijn Belgische vriendin naar de rommelmarkt te gaan!

    Fijne dag nog

    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, dat is volgens mij die hele grote fabriek waar de trein van Utrecht naar Arnhem ook langs rijdt, of niet? Ik vond het altijd een heel indrukwekkend bouwwerk, toen ik dat traject nog wekelijks aflegde. Leuk dat ze er rommelmarkten in houden. Inderdaad een lekker aparte achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt! Met die mooie poort achtige entree. Wij moesten helaas "gewoon" door een zij ingangetje ;-)

      Verwijderen
  7. Die omgeving is echt wel ideaal voor zoiets, echt een passend kader! Jammer van de koude, aar dat maakt dat jullie jezelf nu echt wel die-hards kunnen noemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha de ENKA fabriek : kunstzijde ..... !
    Die oude schakelkasten zien er geweldig uit !
    (jammer van de kou, daar heb je niet echt erg in natuurlijk
    als je erheen gaat ... en KOUD was het gisteren en vandaag !)
    Je hebt het inderdaad erg bescheiden gehouden .... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah, dat ziet er goed uit. Ik ga hem in ieder geval onthouden, die rommelmarkt. Volgende week ga ik weer naar de IJhallen in Amsterdam. Lijkt er wel een beetje op!Daar is het ook altijd ijskoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alleen de foto's zijn al een genot om naar te kijken meis!
    Laat staan om er in het echie te zijn!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zit nog na te genieten van de gezellige middag en wellicht goed om te weten: ik heb inmiddels ook mijn gewone lichaamstemperatuur weer terug ;)
    Het schilderij heb ik vanmiddag met een doekje en wat water schoongemaakt. Er kwam behoorlijk wat vuil af. Groetjes, A

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I think the old fashioned crochet book should be great and the wools will be useful.
    It's really cold here also after some lovely sunny days last week its hard to cope with.
    Briony
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een geweldige locatie! Ik vind die foto met die kleedjes wel iets hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooooooooooooooo dat ziet er zooooooooo gaaf uit!!! Prachtige locatie lijkt me dat idd. Ben best een beetje jaloers eigenlijk.... Wel weer zo'n mega eind weg Ede. De sleutelhangers zijn ook echt geweldig (en die kun je nooit genoeg hebben hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen