donderdag 2 februari 2012

crochet fragrance sachet

Vandaag "verplicht"een dagje thuis gebleven vanwege een ziek ventje.
Hij heeft de hele dag op de bank gelegen en Donald Ducks gelezen en oude Muppetshows gekeken.

Today was a "stay at home day" because the little guy was ill.
He lived on our sofa today, just reading comics and watching old Muppetshows on dvd.




Ik kon niet zo heel veel doen behalve wat huishoudelijke klusjes en heen en weer 
lopen met glaasjes limonade.
Maar ik was gisteren al begonnen met een haaksel proefje voor een geurzakje
en daar kon ik vandaag verder mee aan de gang.

I couldn't do much today except some housework and making lemonade for the 
patient.
Yesterday I already started a crochet sample for a  fragrance sachet        
and finished it today.





Ik snap nu ook eindelijk waarom veel haakbloggers zo gek zijn op gehaakte bloemenslingers !
Ik zag ineens ook allerlei andere mogelijkheden voor het sluitkoordje dat ik had gehaakt
voor het geurzakje ......

Finally I understand the love that so much crochetbloggers have for crocheted
flower garlands!
I got a bit carried away with the string I made for the sachet....



Maar goed: dit is het uiteindelijk geworden!
Gevuld met potpourri met appelgeur, lekker fris luchtje.
(Ik kocht dit luchtje bij IKEA, Dofta heet het en je hoeft het 
niet zelf in elkaar te zetten :], slechts 1 euro.)
Met een verpakking kun je minstens 3 gehaakte zakjes vullen en
de grote stukken bloemen en tuinspul heb ik nog niet eens gebruikt.


And here is the end result!
I filled it with some potpourri with apple fragrance, nice and fresh.
( I bought it at IKEA and it's called Dofta, you don't have to assemble it
yourself and it's only 1 euro)
One Dofta package  contains more than enough for 3 sachets,
and I only used the small bits.




2 opmerkingen:

  1. Beterschap voor de 'big guy'!
    Je blog ontwikkelt zich zeer voorspoedig. Fraaie vormgeving, prachtige fotografie!

    BeantwoordenVerwijderen