dinsdag 13 oktober 2015

The vest that became a shawl is finished!






Zo fijn om buiten in de zon te kunnen haken!
Daar maakte ik afgelopen week mijn omslagdoek in wording af.
Met nog een rand aquablauw, lichtblauw en groen eraan,
en voor de extra sjeu nog een roze bolletjesrand.
Het is een heerlijke, grote doek geworden, op het langste punt twee meter (!);
ik haakte al eerder een kleinere doek maar die gebruik ik eigenlijk nooit
omdat je er niet zo goed in kunt wegkruipen...


So nice to be able to sit outside in the sun and do some crochet!
It was there that I finished my shawl-to-be.
I added  an aqua blue stripe, a light blue stripe and a green one,
and for some extra fun a little pink pompom border.
It's a lovely, huge, wrap/shawl, two metres at it's widest point (!);
I once made a smaller shawl but I never use it because you can't 
really snuggle up in it...











Op zoek naar een plek om 'm te kunnen fotograferen
kreeg ik hulp van assistente Catoo...

In search for a good spot to make pictures i got some help from 
my little assistant Catoo...





... en Pip.
(Catoo zit onder de stoel nog iets te rommelen.)

Nou vind ik het zelf altijd heel leuk als mensen dan ook foto's laten zien van 
dat ze hun werkstuk ook echt drágen!
Maar ik hou er zelf niet echt van om gefotografeerd te worden,
dus dan krijg je dit...
(Met dank aan man die zo dapper was om voor fotograaf te spelen).

... and Pip.
(Catoo is rearranging something under the chair.)

I personally really like it when people show pictures
of them wearing what they made!
But I just don't like being photographed myself,
so this is what you get...
(With a big thank you for husband who was brave enough to make the pictures).








Nou ja, dat laatste zei hij niet echt hoor....
Maar dat had ik in zijn geval denk ik wel geroepen !

Voor de liefhebbers:
het patroon van deze omslagdoek vond ik hier,
het patroon voor de bolletjesrand hier. 
Alleen haakte ik ze strak tegen de rand aan
in plaats van met een 'v' tje, als iemand begrijpt wat ik bedoel.

Ik weet echt niet hoeveel bollen garen ik gebruikt heb dus heb ik 
de doek maar even gewogen: 590 gram is tie.
Het katoen voor de aqua- en bolletjesrand kreeg ik van Els!
En ik haakte 160 pompommetjes.

Leuk, maar ook jammer dat dit alweer klaar is,
het haakte zo fijn een end weg...
Maar iets nieuws bedenken is natuurlijk ook zalig!



He didn't actually say: 'woman, get a selfiestick!'...
But I think I would have said that in his case!

For the crochet enthousiasts:
I found the pattern for this shawl overhere,
and the pattern for the pompom border here.
Only I made them tight to the border instead of using the 'v' shape,
if anyone knows what I mean.

I really don't know how many balls of yarn I used
so I weighed the shawl: it's 590 grammes.
The aqua and pink cotton was a gift from Els!
And I finally made 160 little pompoms.

Nice, but also sad that this making is done,
it was such a lovely project to work on...
But looking for a new crochet item to make is also
much fun ofcourse!






28 opmerkingen:

  1. oh Mirjam.. it's so lovely to see you!! And that shawl is just the prettiest! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik snap wat je bedoeld het is altijd een beetje ongemakkelijk om zelf op de foto te gaan voor je blog.
    Maar voor ons is het heel erg leuk om een gezicht bij 'Stins'te hebben dus ik ben blij dat je er bij op staat! ;-))
    En je doek is heel erg mooi geworden. En fijn dat de hele familie heeft geholpen, Catoo, Pip en manlief natuurlijk! ;-)
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi is je omslagdoek geworden. Ik heb dat ook eens gehad met een haakproject dat ik het jammer vond dat het klaar was en opeens zo iets had van: en nu dan?? Fijn als je poezen je kunnen helpen met de foto's. Ik maak eigenlijk ook nooit foto's dat ik iets draag. Voelt gewoon ongemakkelijk.. hahahaha...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige kleuren heeft je shawl en ik heb er ook 2 hoor , voor binnen en buiten. En zo leuk om een gezicht bij een naam te zien en je laatste opmerking.....een selfie stok....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sjaal geworden, mooie vrolijke kleuren en ze staat je super,
    leuk om jouw eens in het "echie" te zien.Maak lekker nog een warme voor de winter,
    ik heb er ook al drie gehaakt!
    Onze Kato heeft ook van die kringetjes en d'r staart, grappig,
    momenteel wil de koukleum al niet graag meer naar buiten en laat dat luid en duidelijk
    horen.
    Liefs weer, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke sjaal, maar nog veel leuker om jou ten voeten uit te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaaaa, zeeeer herkenbaar, zeker na afgelopen zondag! Zouden wij met Kerst zo'n stick krjgen?? Dan hebben we het té bont gemaakt...
    Maar ik ben superblij dat je het gedaan hebt, want inderdaad; dit is tocht echt het leukste, om jou te zien stralen in je zelfgehaakte creatie. Hij staat je super goed. Heerlijk vrolijke kleuren en die pompomrand; daar word je zelfs op de grijste dagen nog vrolijk van!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat een gigantische sjawl! Heerlijk voor de koudere uurtjes... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig leuk om jou de sjaal te zien dragen, Mirjam! En je kunt er goed mee voor de dag komen hoor, erg leuke foto's van je...
    Het is niet te geloven dat het nog maar kort geleden was dat je buiten kon haken. Je hebt nu meteen plezier van zo'n grote omslagdoek, brrrrrr wat is het opeens koud.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke foto's! Je ziet er heel spontaan uit, had ook niet anders verwacht :-) Ik houd ook niet van selfiesticks hoor, dochter moet er altijd aan geloven, maar die tieners hebben niet zoveel geduld om hun kritische moeders vast te leggen.... de omslagdoek is supermooi trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke foto's van jou! Heerlijk zo'n omslagdoek en net op tijd klaar met die kou ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele mooie sjaal, mooie kleuren en hele leuke foto's, leuk om je gezicht te zien en ik heb weer genoten van je katten!

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wat een super mooie doek heb je gehaakt zeg! En je doet het prima als model hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I totally agree, a shawl has to be big enough to wrap up in completely and a scarf has to be long enough to go round my neck and for the ends to hang down well! Your shawl is so pretty and I love the bobble edging! very pretty indeed! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ha,ha,ha...leuk de comments op je foto's!En de doek is prachtig geworden en staat je heel mooi!By the way...ik heb n selfie stick!gekocht laatst bij de Action ha,ha,ha...(maar nog niet gebruikt)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe het maar even zo want ik kan op jouw blog niet reageren..vreemd! Maar ik wil je toch even zeggen hoe mooi jouw omslagdoek is...echt super! Hoe kan ik jouw winkeltje vinden? De link wijst naar de algemene site maar als ik jouw naam intik geeft ie geen gehoor ;) Groetjes en een fijne dag, Petra

      Verwijderen
  16. Zo mooi: jij, de poezen, de sjaal (mooie kleuren) en de lieve geduldige man ;)
    Dikke merci ook voor de geweldige post! Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk zeg, die kleurencombi, en wat zul je hem lekker gebruiken nu het wat kouder is geworden! Ik vind het heel grappig en geruststellend om te zien dat jij ook moeite hebt met zelf de doek showen, ik kruip ook het liefst achter de camera, en neem ook foto's van een nieuw iets met mijn gezicht achter een fototoestel haha! Maar het is ook wel leuk voor ons om eens te zien wie er achter die heerlijke blog zit, dus stoer gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mirjam,


      Om één of andere reden kan ik niet gewoon een commentaar plaatsen, alleen maar als antwoord op iemand anders.
      Dus doe ik het zo maar.

      Wat fijn van je te zien, nu weten we wie er achter Stins zit.

      De omslagdoek werd wondermooi, erg mooie kleurencombinatie en jij hen hij lijken wel perfect voor elkaar gemaakt. super!
      Ik heb moeten lachen met de pootjes van de poes achter de shawl,. Gekkie!

      Jouw katten lijken er ook als de kippen bij te zijn als er wordt gefotografeerd, he?
      Hier precies hetzelfde.
      Met als enig verschil dat die van mij steeds verongelijkt aan photo bombing doen. Ze weten dat wanneer ze om eten zeuren terwijl ik iets fotografeer, dat ze het dan sneller krijgen (omdat ik dan even gerust wil gelaten worden).
      Vicieuze cirkel vrees ik.

      Verwijderen
  18. Ahhhh wat leuk, dat knallende roze randje !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Well my dear you far outshine that beautiful shawl, as gorgeous as it is you are even better!
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hihi...niet alleen de katten doen het goed als model, jij ook!! ;-) (hihi, leuk commetnaar heb je er bij geschreven!)
    Je sjaal is prachtig geworden!! Aww...die pootjes van Catoo er onder...schattig!!
    Op naar een volgend project?
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi geworden en wat zal de shawl lekker warm zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Such a beautiful shawl and you look lovely modelling it too! I like a big shawl as well.... one you can really wrap around you and keep cosy in. Your colours are a beautiful combination and I really love the pink pom pom border...perfect!
      Helen xox

      Verwijderen
  22. It looks lovely on you! And such great colors. You are all set for a cosy winter.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey knapperd! Nice to see you ;-)
    Hij is prachtig geworden en je foto's weer heerlijk om te zien.
    Weer een grens over gegaan, ik heb ook een bloedhekel om zelf op foto's te gaan, altijd zo gemaakt maar de jouwe zijn heerlijk puur jij!
    Fijne zondag!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. The shawl is lovely and so are you! X

    BeantwoordenVerwijderen