vrijdag 28 maart 2014

This week I saw: mand-a-long ??






En wat is dat dan?
Nou, gewoon, met z'n allen mandala's haken! Leuk toch?
Die dingen zijn zó leuk om te maken...
Dat vonden Chrissie en Daisy ook!
Ik weet alleen nooit zo goed wat ik er mee moet doen eigenlijk...



What is a mand-a-long?
Well, you know, get together and crochet mandala's! 
They are so much fun to make...
That's exactly what Chrissie and Daisy were thinking!
Only I don't know what to do with them once they're finished to be honest....







Een tijdje terug maakte ik deze, maar die telt eigenlijk niet want
dat was "gewoon" bedoelt als rond kussen... ;-)


Some time ago I made this one, but that doesn't count really because
that was "just" meant to be a round cushion... ;-)














Dit is weer een heel andere soort, vooral leuk om te maken
vanwege alle verschillende steken!
De patronen zijn trouwens van Wink, de koningin der haak-mandala's!


This is a another kind of crochet mandala,
especially nice to make because of all the different stitches!
The patterns are by Wink by the way, the queen of crochet mandala making!






Je kúnt er een katten cape van maken...
Staat haar goed hè?

Heb jij nog andere ideeën?
Of heb je gewoon zin om gezellig mee te doen, klik dan op de
"Mand-a-long" knop aan de rechterzijkant!

Heel fijn weekend allemaal!


You cán make a cat cape of it...
She looks good in it, doesn't she?

Do you have other ideas?
Or do you just fancy a nice get together, click on the 
"Mand-a-long" button on the right side of my blog!

Have a lovely weekend all of you!












18 opmerkingen:

  1. hihi, ik weet ook nooit goed wat ik ermee moet doen. Je kussens zijn kei gaaf ! Pannelappen, onderzetters, tafelkleedjes voor buiten, tas, een jas pimpen, een ventilator bekleden, euh... ideetjes genoeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukie! Ik weet ook nooit wat ik met mijn haaksel moet,. maar zo'n kattencape, dat is wel een hele goede toepassing natuurlijk. Ga ik direct proberen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha je leuk idd maar wat kun je ermee doen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er gezellig uit... een kleedje van maken (met tussenstukken uiteraard). Ik heb echt geen talent voor haken, ik houd het maar bij verf en potloden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Mirjam
    Lovely bright and happy colours in this post (and some beautiful crochet too). Pippi the Supercat?! That photo made me laugh!
    Have a lovely weekend
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag het gisteren staan op je blog aan de zijkant. Meteen kijken natuurlijk ;-)
    Ze zijn idd superleuk en die van jou is prachtig!! Het enige wat ik kan bedenken is een soort tafelkleedje voor onder een mooie schaal ofzo of een kussenhoes, maar ja, die had je zelf al bedacht hahaha. Hij staat Pippie overigens enig!!! Want vond ze zelf? Liep zeker meteen naar de spiegel om zichzelf uitgebreid te bekijken :-P
    Ik zou ook graag mee doen, maar eerst moet ik nog iets afmaken voor.....jou. Voor woensdag moet het af, want dan is het weer ziekenhuistijd.
    Oehoe, spannend he, hahahaha!
    Fijne dag meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hihi...nou dat is voor het eerst in mijn leven dat ik een kledingstuk voor een dier leuk vind!! :-P
    Hij is mooi! (leuk op tafel, met een oude kan met tulpjes er op ofzo?)
    Fijne dag! -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, ik heb dat ook met sommige dingen: die MOET en ZAL ik geprobeerd hebben... maar doe je er vervolgens mee? Net als die CAL-deken: ik had geen zin in een deken maar werd toch happy van al die vrolijke dekens die ik langs zag komen. Toen heb ik een kleiner projectje gemaakt in 1 kleur met dat patroon. Ik dacht: zal ik er een kussen mee bekleden? Maar nee, nu wordt het een vest voor mijn nichtje, hihi. En pas maakte ik een doily op naald 1,5 maar ik ben helemaal geen typ voor zo'n kleedje op de tafel of een stoel... Dus nu denk ik dat ik 'm maar op een kussenhoes laat naaien... Ik wil ook nog eens zo'n vrolijke mandala maken, misschien leuk in zo'n metalen ring als soort dromenvanger? Maar dan weer vraag twee: waar hang je dat op? :P Zo blijven we lekker bezig, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, ik zie alle katten in jullie buurt al met een gehaakt capeje rond lopen. Dat zal er gezellig uitzien!
    De stapel kussens vind ik echt heel erg leuk!
    Fijn weekend, groetjes, Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een heel goed idee, die kattencape, hahaha. Ik heb alleen geen kat, wel twee honden maar die zullen er ook wel in staan toch;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alle poezen er een of ze gaat last krijgen van van jaloerse reacties :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha ha ha stin the cats cape made me laugh....we will be having a link up soon...keep an eye out! now who is the queen of the Mandalas??
    best Daisy j xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alle kleuren gaan zo mooi bij elkaar bij jou in huis. Het is echt een feest voor het oog.

    Wat te doen met de mandala? Hem nog veel groter en ronder haken, en dan zo'n tweede en daartussenin een rechte lap, dat allemaal voeren en opvullen met fluffy vlokken en je hebt een mooi kattenpoef. Wellicht leg ik het een tikkeltje warrig uit, maar ik zie het zo wél voor me.

    Ook leuk voor strandtas (maar dan moet hij ook nog wat groter). En als je hem groot genoeg maakt, kan Pippi erin mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooiiiiii en genoeg tips boven geschreven wat je ermee kan doen. Die kussen telt gewoon mee, want het is toch een mandala in kussen vorm.

    Fijn zonnig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lovely mand-a-long project. I am never quite sure what to do with them, however I love yours.
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij toeval kom ik op je blog terecht, en ben meteen fan eh... volger geworden! Wat een leuke foto's... van je kat in de teil, Annie sloan verf en ... niet te vergeten.... HAKEN!
    Ik zie veel overeenkomsten :) Ik zal je blog in mijn favorietenlijst plaatsen.

    Geniet van de zonnige dag!
    Groetjes, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha ... Pippi ... als ze maar op de foto kan :-) Op een mooi gevilt kussen naaien? Of als bodempje in een rieten mandje? Het zijn in elk geval hele mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen