vrijdag 18 maart 2016

Five on Friday






Deze vrijdag 'gewoon' weer wat dagelijkse dingetje van de afgelopen week.
Simpel maar wel blijmakend!

Als een kind zo blij ben ik met deze twee nieuwe mokken bijvoorbeeld.
Helemaal perfect zijn ze; qua kleur, print, vorm, formaat en prijs. 
Echt Hema ;-).


This Friday 'just' some simple things from last week again.
Simple but happy-making!

So chuffed with these two new mugs for example.
They are totally perfect to me; the right colours, prints, shape, size and price.
From 'Hema', a Dutch department store with pretty basics for nice prices ;-)







Jazeker, dit is er weer eentje voor de blije mutsen categorie!
Het slaat helemaal nergens op maar ik word er vrolijk van, mooi toch?

Maybe it doesn't make sense to be so delirious about two mugs,
but that's me!






En kijk nou, ik vond al wat mini sla plantjes bij onze lokale kweker.
Beetje vroeg misschien maar ik denk dat ze het wel redden in onze
salade bakken.
Joepie, het lijkt al op lente!


And look here, I already found some mini lettuce plants at our local nursery.
A little bit early maybe but I reckon they will be fine in our salad bar.
Yes, it looks like spring!






Kat en personeel hebben dezelfde hobby: spinnen.
Ik heb weer heel wat meters garen erbij en ben er alvast mee aan het haken ook.
Het wordt toch nog een sjaal, nou ja die kun je altijd wel gebruiken en deze wol
is zo lekker zacht!



So cosy to have company when I'm spinning.
I made several metres of yarn again and I am already using it to crochet another(!) scarf.
Well, you know, you can't have to many and this wool is so nice and soft!






En dan buiten in de zon kunnen haken 'met zonder jas' ...
Niet echt sjalen weer op dat moment.


And to be able to sit outside without a coat...
Not really scarf weather at that moment.






Ik maakte ook nog een heerlijke wandeling met speciaal bezoek uit België,
namelijk Miss Creatuurtje herself!
Zo fijn om lekker even bij te praten en lol te hebben met een lieve vriendin.


I also had a wonderful walk with a special visitor from Belgium,
So very lovely to be able to have a good chat and lots of fun with a dear friend.






Oh, en dit is dan alweer nummer vijf denk ik hè?
Ik vond deze crocusjes ook zo mooi, ze lijken wel licht te geven hè?


Oh, and this is already number five, isn't it?
I just loved these crocuses, they seem to give light, don't they?





Naaaah, nog een dan.... 
blauwe druifjes gezien vanuit kabouter perspectief!

Oh ja, en nog heel erg bedankt voor jullie hulp bij mijn bloementwijfel
van vorige week; tuurlijk was dat een ranonkel in plaats van een pioen...
laat mijn moeder het maar niet lezen ;-).

Heel veel plezier allemaal dit weekend,
liefs van Mirjam.


Here's one more....
blue grapes seen from gnome perspective!

And thanks a lot for your help with my momentary lapse of plant knowledge
from last week; ofcourse that was a ranunculus instead of a peony...
hope my mother doesn't read this ;-).

Have lots of fun this weekend,
love from Mirjam.


Joining Amy at 'Five on Friday' !

28 opmerkingen:

  1. Wat een leuke mokjes! Ik moet snel naar Hema geloof ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke mokjes! Ik moet snel naar Hema geloof ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful spring post! Oh and I love your mugs, too ♥. Wonderful. There's nothing like a pretty mug when enjoying a cup of tea or coffee. I love buying a new one here and then, too :-). Have a great weekend! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful mugs and such a sunny spot for spinning. Even the cat looks to be enjoying the spot. Have a great weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn inderdaad blijmakers! Ik heb het idee van je overgenomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellige mokken! Leuke vorm ook!
    Wat heerlijk om in gepast gezelschap samen te kunnen spinnen :-)))
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh....hollen naar Hema, geweldig leuke mokken! ♡
    Dat maakt je bakje thee nog leuker hé! ;-)
    Haha, kat en personeel hebben de zelfde hobby... :-)
    Mooi hoor, en wat een knus spinplekje!
    Fijn weekend!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It looks like Spring is in the air and you are happy, happy, happy.
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spring is definitely starting to spring well in your part of the world! Love your new mugs, I can totally see why they bring you so much joy! Thank you for taking part in Five On Friday, hope you have a good weekend and a good Easter! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dear Mirjam
    Lovely Spring photos. You can never have too many nice mugs... Have a lovely weekend
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat weer een heerlijke foto´s. De slaplantjes zijn mijn favoriet, kijk hoe mooi ze zijn in de zon! Hier ook al weer volop aan het zaaien en de moestuin aan het voorbereiden. Fijn weekend nog. Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I have some mugs too, so I really understand your passion!!! ;oD
    happy weekend, xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die mokken zijn echt leuk! Ik moet ook maar weer eens naar de HEMA! ;-)) n die kat van jou heeft het goed bekeken, wat ligt ie daar zalig! O en ik wou dat ik soms een kabouter was, wat zou de wereld er dan anders uitzien! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk toch als je zo kan genieten van kleine dingen...


    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. A beautiful spring post, such pretty pictures, like your mugs.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee, dit five on Friday. Ben ik al weer een dagje te laat mee, realiseer ik me nu.
    Volgende week dan maar. Ik heb lekker genoten van jouw vrolijke 'five'. Heerlijk.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat gezellig ook je blog ontmoeting
    Enne wat een mooi spinsel heb je gemaakt ,zo heerlijk dat spinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En ik word weer blij van jouw leuke berichtje! Het zijn echt de kleine dingen die een mens gelukkig maken hoor...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat weer een fijne foto's! En oooh, je nieuwe mokken, ik ben verliefd!!! Ze zijn zoooo gaaf!!!!
    Mooi haakwerk! Wel garen gebruik je? Of heb je dit zelf gesponnen?
    Geniet van je weekend!
    Liefs,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt leuke mokjes zeg! En die foto van jullie spinnerij...poes en jij...zo knus! Ik was laatst in een huis van iemand en dat zag er supermooi uit...alles pastte...niks uit de toon zeg maar. Toen ik in de auto zat dacht ik...super zeg...zo'n huis maar toch...ik mis iets....en ineens wist ik het...handwerk!!! mandjes met wol...gehaakte dekens...rondslingerende haakwerkjes....o ja...en poezen!!! Fijne dag, lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe kan iemand zonder hè ;-)??? Ik zou het ook meteen missen! Liefs, Mirjam.

      Verwijderen
  21. Such a delight to read your happy post and see your lovely photography. You're so fortunate to have a nice kitty to keep you company when you spin. I've never seen a machine(?) like that, so was happy to see the photo. Looking forward to your tulip photos. Maybe next week? Or too early?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I think your mugs do warrant getting delirious over! They are so cute. I recently learned to crochet and I love it but my poor arthritic hands don't. The yard you are crocheting with is so pretty.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Five lovely things! I have a pen for writing on porcelain and your pretty mugs have made me decide to finally give it a try :-)
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi die lentebolletjes !
    Je gaat goed met het spinnen zo te zien ;-)
    Fijne Pasen, groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gorgeous Spring photos, so full of sunshine! And I love your new mugs! Have a wonderful weekend.
    Helen xox

    BeantwoordenVerwijderen