woensdag 8 januari 2014

Crochet makes my day!






En hier was ik bezig met een kussenhoes uit 
het boek 'haken en kleur'...
Heel leuk om te maken uiteraard en bovendien was het 
eigenlijk heel vrolijkmakend deze frisse lente kleuren in de kerstvakantie!



And on this picture I was making a cushion cover
from the book 'crochet and color'...
A joy to make of course and actually very happy-making
these fresh spring colors at Christmas time!






En zo is ie geworden! 
En toen had ik nog garen over en daarvan maakte ik:
nog een kussenhoes.... :-)!


And this is the result!
And then I had some yarn left and I made:
another cushion cover... :-)!










En van de allerlaatse restjes maakte ik dan maar een 
lange slinger die in de lamp eindigde.
Daar kan Betsy tenminste niet bij....
Nu is het echt helemaal op!


And from the final bits of yarn I made some
long bunting and that ended up in our lamp.
Because Betsy can't reach it there...
And now there is really nothing left!






En zie je die kartonnen doos daar achter op tafel staan?
(Wordt net geïnspecteerd door de dames...)
Daar zitten bolletjes in die ik bestelde voor de Crochet Along 2014.
Op, of eigenlijk over, de valreep besloot ik toch maar mee te doen.
Je zal toch maar zonder haakwerk zitten en verslingerd zijn aan
dekens en kussens haken.... ;-)
Lijkt me leuk om te zien wat iedereen er wereldwijd van gaat (m)haken!



Do you see that carton box on the table?
(Just being inspected by the ladies...)
In there are the balls of yarn I ordered for the Crochet Along 2014.
I decided at the last moment to join, in case I had nothing to do ;-).
Seems like fun to see what everyone worldwide will be making
of this blanket pattern!






En deze kleuren heb ik uitgezocht,
van Annell Rapido.
Met dit garen haakte ik al eerder een deken (ripple) en dat is 
goed bevallen, lekker zacht acryl zonder vonk-en brandgevaar tijdens het haken ;-).
Ik heb er zo'n zin in! Ik hoop dat ik vandaag al een beginnetje kan maken...



These are the colors I picked,
they're from Annell Rapido.
I have used this yarn before for making a blanket and it's very
nice to work with. It is acryl but without sparks ;-)...



29 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleurtjes, vrolijk op de grijze bank (die ik ook heb:)) Haha, ook dezelfde kleur groene muur als ik zie ik, leuk huis heb je!
    En poes heeft wel zin in een lekker plekje op de kussens zo te zien;)

    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk garen Annell Rapido ik ben ook groot fan♥
    prachtige kussen zeg en ook de slinger is erg leuk
    succes met je deken x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden! Ik heb het boek ook en heb het blauwe sjaaltje gehaakt voor mijn zusje. Vergeten een foto te maken, gaat zij nog ff doen :-)
    Dus jij gaat ook mee doen met de crochet along, leuk! Ik ook, wol allang binnen, maar nog niet begonnen. Hoop vana een beginnetje te maken. Mooie kleuren heb je uitgezocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dear Mirjam
    You have been very busy! What lovely bright and cheerful projects.Your new colours look wonderful too - good luck with your Crochet Along 2014. I look forward to seeing your progress.
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey mirjam, ikheb ondertussen gevonden over welke blog het ging: iets van han-made stampzz, of prutzelsss (zoiets) blijkbaar komen op die blog ineens allemaal blote madammen
    ik heb hem kunnen verwijderen en nu zijn de foto's ook weg
    ambetant hè!!!!
    brr
    hebben wij zo'n brave en huiselijke en moederlijke hobby
    lappen ze ons zoiets!!!
    de snoodaards!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gedaan! Hopelijk kom ik er ook vanaf...
      Uitgerekend bij van die brave bloggers, wat een stinkerds hè?

      Verwijderen
  6. Wat ontzettend mooi gemaakt. Ik ben bang dat ik een beetje jaloers ben;-)
    En als ik Betsy zie op de foto komt er automatisch al een lach op mijn gezicht. Wat van kattenkwaad gaan we zien. Het viel mee deze keer, waarschijnlijk omdat die leuke slinger te ver hing. Ander poezenbeestje ziet er ook mooi uit.
    Bij de bollen op de tafel heb je ze zeker op de gang gezet?

    Ben erg benieuwd wat je in de toekomst van moois laat zien!

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhhhh heerlijke vrolijke en mooooooooi haakwerk! You have made my day meis!!!!!
    En die slinger vind ik ook fantasisch!!!!!!!!

    Mooie Annell .... dat gaat een juweeltje van een deken worden!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave kleurtjes! ben benieuwd naar je nieuwe deken die je met de crochet along gaat maken. Heel herkenbaar zo'n kartonnen doos met nieuwe wolletjes die dan open moet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Mirjam,

    Je poezen bij de doos! Goddelijk.
    Je maakt altijd erg mooie foto's van ze.

    De kussens: goed gelukt.
    De slinger: grandioos gevonden
    (wie zegt dat Betsy geen duiksprong à la Tarzan maakt?)

    De kleur voor het CAL-dekentje: goedgekeurd!

    En nu haken maar! Vroemvroem.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Love both your cushions (so colourful and happy!!!) !!! Your garland is clever, too!!!!
    have fun crocheting your new blanket, xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De kussens zijn erg mooi en je slinger hangt daar leuk en catfree!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig tof en mooi en vrolijk! En Betske is again zo schattig!
    veel haakplezier!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love your colorful cushions and can't wait to see what you make in the Crochetalong.
    Hugs,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn je kussens gezellig geworden. Ik moet altijd erg lachen om de foto's met die lekkere katten van je. Ik herken er zoveel in. Bij ons springen ze altijd direct in het klapkrat als de boodschappen eruit zijn gehaald en ook kartonnen dozen worden direct in gebruik genomen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja hoor, jij bent duidelijk een poezenfan :)!

      Verwijderen
  15. Oeh! Leuk leuk leuk geworden weer!! Succes met jd cal-deken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi geworden en wat heb he alle bollen goed benut:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dankjewel! Wat leuk dat je reageert, jullie boek wordt goed gebruikt hier; ben nu net begonnen aan de two tone sjaal!
      Groetjes van Mirjam.

      Verwijderen
  17. Oh Mirjam your cushions are so beautiful, bright and cheerful. And your bunting is so pretty! It's so funny how our cats have to check out a box. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo,

    Jij hebt echt wel de lente in huis, met zo een vrolijke kleurtjes bij elkaar. Mooie kussens en slinger heb je gemaakt.
    En dan je aankopen voor de deken, ik ben benieuwd naar het (begin)resultaat hoor.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh Mirjam, you crochet makes my day too! What wonderful happy colours and such super choices for your crochet along! I can't wait to see the results. tell me have you a pattern for that delightful bunting... I would love to try something like that with some left over yarn I have?? Hapy New Year to you my friend, I do hope it is the happiest for you xxx Hazel x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Hazel, the pattern is really simple: chain four, close with ss to form a ring, then make 12 tr in the ring and end with ss in first tr...
      There you have it! I used pretty thick yarn and hook nr. 5. I made a chain and on every fifteenth chain I crocheted a circle with a ss.
      I hope this makes sense ;-), good luck, love from Mirjam.

      Verwijderen
  20. Ik heb je gevonden, mooie blog heb je, leuk om eens rond te kijken.
    Veel plezier met je deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig! Heb je het 'voorgeschreven' garen gebruikt? Het ziet er heel mooi en zacht uit. En die deken die over de rugleuning hangt... WOW, wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! Enne... ja, ik gebruikte 'Hawai' (ben het merk even kwijt...), inderdaad heel zacht. Ik kende het nog niet maar het haakt superfijn!.

      Verwijderen
    2. Oh ja, het merk is 'Lammy yarns' ...;-)

      Verwijderen
  22. Happy New Year Mirjam x I love this colourful post, crochet makes me so happy. I'm currently determined to finish off my WIPs so am working on a really old granny stripes blanket....really want to start a new project but must not, must not...hahahah xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Over Haak en Kleur gesproken! Zoooo'n vrolijke kussenhoezen, echt prachtig!! Ik had hier ook het plan geopperd om zo'n slinger te maken voor in de lamp... maar ik krijg alleen maar nee-schuddende hoofden, ik denk dat ik jouw foto maar eens ga tonen :-) Ahhh en nog iemand die ik kan meevolgen met de crochet along, ik hou het bij mijn vierkantjes, nog maar 194 te gaan ;-) Liefs! xxx

    BeantwoordenVerwijderen