zaterdag 17 maart 2012

Ariadne crochet bags

Toen ik laatst bij de kringloop aan het schatzoeken was heb ik daar
een paar jaren '80 Ariadnes gekocht.
Vooral voor een paar haakpatroontjes die ik er in zag staan, maar
die 30 jaar oude reclames zijn ook om je te bescheuren!
Ik was toen acht jaar maar het hele beeld van die tijd komt me
wel bekend voor.


When I went treasurehunting at the thriftstore lately,
I bought some old craft magazines from the '8o's.
Mainly because of the crochetpatterns I noticed, but the old advertisements
are also great fun!
At that time I was eight years old but I remember how
things looked like then.


Die tanden!
Those teeth!

Maar goed, ik zag ook een leuk en makkelijk patroon om een tasje
te haken, altijd fijn!


Het is voor kinderen bedoeld dus dat durfde ik ook wel aan....

I made this crochet bag pattern for children .


Klein,


groter,


en grootst!
Het patroon van het grootste model staat niet beschreven maar is gewoon een 
variant van die andere patronen.
Bijna alles is in vasten gehaakt, dus super makkelijk en snel.
Leuk knoopje er op en je bent klaar!

Almost everything is made out of single crochet stitches,
so it's easy and fast to make.
Finish with a nice button and your done!


Ik hoop dat ik niks illegaals doe, maar ik heb een foto van het patroontje 
gemaakt om met jullie te delen.
Het is al dertig jaar oud dus dat zal wel mogen, toch?
In het ergste geval haal ik het er weer af....
Komt ie:



I hope it's not illegal to show you this pattern, but since it's already
thirty years old I reckoned it would be O.K..

Veel plezier met haken!
Als afsluiter van dit tachtiger jaren bericht nog even dit leuke plaatje:

And to end this eighties story I've got a nice picture for you:







5 opmerkingen:

  1. he stins

    lekker bezig zeg! Heel leuk geworden die tasjes. En schatzoeken in de kringloop is ook een van mijn hobby's. Mag het niet te vaak doen want er gaat toch altijd weer wat mee naar huis...

    groetjes titi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, die Ariadne herinner ik me nog wel, ik heb toendertijd ook zo'n beursje/tasje gehaakt:)
    Dank je wel voor het patroontje, denk dat het wel mag hoor, het hier neerzetten. Ik denk dat ik weer eens zo'n tasje ga haken voor dochterlief:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk van die super gedateerde dingen!!! Inderdaad behoorlijk hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden vroeger de Ariadne ook! Leuke tasjes zeg.

    BeantwoordenVerwijderen