maandag 7 juli 2014

These weeks I saw....








.... wilde bloemen heel rustig worden bij ons binnen...

.... wild flowers relax  in our home....







... iedereen was er blij mee!

... everyone was happy with them!












Hier ben ik minder blij mee: weer een anticioticakuur voor minstens een maand...
Dankzij die teek heb ik 'persisterende Lyme' blijkt nu.
Heeeeel moe en duizelig zijn maakt dat ik niet veel kan doen, creativiteit is ook 
ver te zoeken op het moment...



Not so happy with those though; another antibiotics treatment for at least a month...
Thanks to that tick I have now 'persisting Lyme' it appears.
So veeeeeery tired and dizzy that I can't do very much at the moment,
my creativity is at a very low point...
















Ik rommel wat in de tuin en geniet misschien wel extra
van de 'kleine dingen'.


I do some gardening and maybe I enjoy 'the little things' even more.
















In dat kleine wereldje van mij hoort ook deze moeder zwaan.
Ze woont met haar kinders in de vijver tegenover ons huis, dus we volgen 
ze al vanaf dat het van die hele kleine bolletjes waren, zo leuk om ze 
te zien groeien!
Het is alleen zo triest dat ze er alleen voor staat met zes (!) kinderen...
Haar man is gestikt in een visdraad, zo vreselijk zielig!
We noemen haar hier 'de witte weduwe'...



In this little world of mine also lives mother swan.
She lives in the pond in front of our house, together with her offspring.
We have been observing them since they were tiny little balls!
The sad thing is that she's on her own with six (!) children...
Her husband choked on a fishing line, so very sad!
We call her 'the white widow' around here...











Verder kwam ik deze nog tegen in de Molly Makes,
zo toepasselijk dat ik 'm meteen op de muur heb geplakt.

Ik wens jullie een hele fijne, rustige week!



And I saw this one in Molly Makes,
very appropriate so I stuck it on the wall.

I wish you all a very nice and relaxed week!




39 opmerkingen:

  1. Ahhh GETSIE !!! die stapel anti biotica word je helemaal niet vrolijk van !!!
    Het beste ermee meisje !
    Je bloementuintje (wild en getemd) staat er kleurig bij ! Genieten maar van de zon
    als er verder niet zoveel te "doen" valt ..... Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè da's echt niet leuk, nog meer antibiotica... maar die Lyme, die moet sowieso uit je systeem... daar loop je liever niet mee rond...
    Probeer er maar niet teveel over te piekeren, en geniet van het zonnetje !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, beterschap!!!
    Laat je maar verwennen door je 2 poezendame's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje meis, nog steeds aan de antibiotica. Stomme teken ook, nergens goed voor! Gelukkig kun je nog wel mooie (en scherpe) foto's maken. Heerlijk om naar te kijken! Wat hebben jullie toch een heerlijk huis en een heerlijke tuin! Geniet daar idd maar extra van.
    Verder denk ik, dat ik de Molly Makes ook maar moet kopen ;-)
    Rustig aan hoor!
    Veel liefs,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Mirjam
    I ma so sorry to hear that you are not well - I hope your recovery goes well and that you feel more like being creative very soon. In the meantime, you have a lot of beauty around you to enjoy. Poor white widow swan - I wish people who go fishing would take all their rubbish away with them instead of killing wildlife with it. Her cygnets look beautiful though - she has done a good job as a single mum.
    Have a relaxing week too.
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's Mirjam, alleen een stuk minder dat je aan de antibiotica zit, sterkte ermee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel medicijnkastje :-( Hoop dat de kuur werkt, beterschap daarmee!
    Geweldig knus plekje heb je waar die prachtige wilde bloemen staan! :-)
    En die Zwanen-kindjes zien er echt donzig uit, hele mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's. Wel balen van die Lyme zeg...HJoop dat de antibiotica zijn werk snel en goed doet! Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Mirjam, wat een prachtige foto's! Maar wat naar dat je de ziekte van Lyme hebt! Kijk ook eens even op de site van Lyme Natuurlijk Genezen. De ervaring die ik met Lyme heb (en ook van wat ik in mijn omgeving heb gezien) is dat je er met de antibiotica (alleen) niet komt. Sterkte! En het tijd geven...tja!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ga zeker kijken daar, want dat idee had ik al.... Vorig najaar ben ik ook besmet geraakt en heel ziek geweest.

      Verwijderen
  10. Jeetje Lyme, getsie!! Heel veel sterkte en in elk geval fijn dat het is ontdekt en je niet lang met onduidelijke klachten hebt hoeven lopen. Hopelijk krijg je het hiermee je systeem uit.

    Had de teek lang vastgezeten dan? Ik had er net ook een, heb meegedaan aan een proef met één preventieve ab-pil van het RIVM, so far so good.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die teek zat er maar net toen ik die test liet doen. Maar die test was eigenlijk vanwege klachten van de vorige teek...
      Ik hoop ook dat dit gaat werken, ben het wel zat ondertussen ;-)!

      Verwijderen
  11. Wat een prachtige foto's! Sterkte zeg! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. stomme teek! Mooie foto's, mooi boeketje en ach die mama zwaan zo zielig voor papa zeg! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik blijf duimen ... en duimen ... en duimen ... xxx
    Want een fijne bolletjes pluis in de buurt en heel flink van mama zwaan dat ze het alleen aankan.
    Je maakte in elk geval weer hele mooie foto's, even meegenoten van het moois bij jou in de buurt x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Mirjam, your garden photos are stunning! Incredible colour, incredible beauty. I hope they keep your spirits up as you deal with your illness, I'm sorry to hear about it. I'm fascinated by Madame Swan and her family, I could watch them all day, thank you for sharing! Chrissie x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel beterschap gewenst, je foto's zijn wederom prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is naar. Heel naar. Maar dat er weinig creativiteit is, dát klopt niet. Je foto's zijn prachtig! Beterschap, Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat verwen je ons weer met prachtige foto's.
    Je tuin staat er heel mooi bij.
    De witte weduwe is inderdaad zielig.

    Als je wereldje (tijdelijk) wat kleiner is dan kan het genieten van kleine dingen juist intenser worden. Dat heb je met deze foto's wel laten zien.
    Ik hoop dat je weer goed herstelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beterschap!
    Wat een heerlijk boeket en foto's van nog meer boeketten.
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ontzettend vervelend van die tekenbeet en je klachten nu! Je bloemetjes staan prachtig op je leuke boomstammetje en dan weer die leuke kat van je hahaha! Wat vreselijk van vader zwaan. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sorry to hear you haven't been feeling well lately, hope you feel better soon. I really adore your enamel teapot, it looks gorgeous iwith the wild flowers in.
    Marianne x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bless your heart not feeling well, my BIL has Lyme's it shows up now and again and he has to go on antibiotics to deal with it. Take good care of yourself,
    Meredith

    BeantwoordenVerwijderen
  22. och die fiere zwanenvrouw...
    En wat jammer dat je tijdens het plukken van die wilde bloemen die bij jou thuis zo rustig lijken door een lyme teek bent aangevallen. Dat is NIET fijn. Ik hoop dat je goed herstelt en volgende keer bij het plukken van bloemen een lange broek aan doet. Doe ik ook (eeh Not, maar misschien is t wel beter?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. He wat rot dat je gestoken bent door een teek!! Hopelijk helpt de antibioticum gauw. Geniet maar lekker van de kleine dingen, je mooie bos bloemen, poeslief en je tuin (alhoewel het dan wel droog moet worden he!) Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh feel better soon Mirjam xxx Hugs to you from me xxx Hazel x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto's weer! Blijf vooral de mooie dingen in het leven zien, dat is belangrijk als je zit te tobben met Lyme. Bij mij helpt antibiotica niet meer (het werd te laat ontdekt), ik moet het hebben van alternatieve behandelingen. En ja, gun jezelf de tijd om te genezen. Mooi, die spreuk die je opgehangen hebt. Oh ja, ik ga geen bos of tuin meer in zonder me in te smeren met Teekaway, een olie waar teken absoluut niet van houden. Verkrijgbaar bij kaardeshop.nl. Heel veel sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt ook geen garantie dat het ooit over is hè... Dat vind ik het rotte eraan.
      Dankjewel voor de tip en jij ook veel sterkte!

      Verwijderen
  26. Hallo,

    Mooie foto's en beterschap met de lyme, ik hoop dat de medicijnen nog hun werk gaan doen.
    Oooh, die ganzen, zo schattig en ook zo zielig :-( Maar mama's kunnen veel aan hoor :-)

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Beterschap.
    Rot teken!! Vind het een enge vijand.
    Goede vriend van ons kreeg ALS als diagnose.
    Verschrikkelijk bericht.

    Maar bleek achteraf ziekte van lyme te zijn.
    Heeft alternatieve arts gevonden, al zijn klachten weg.
    Wij staan versteld.
    Mocht het moment komen dat je open staat voor deze manier van behandeling, wil ik de naam van de arts voor je navragen. Kies jouw moment, je bewandeld je eigen weg. Alle begrip voor.

    Snap ook dat creativiteit weg is.
    Je leeft op de onderste laag van Maslow.
    Eten, drinken, slapen, huishouden, werk(misschien).
    Creativiteit zit veel hoger in de piramide, daar kom je pas aan als tussenliggende lagen in orde zijn.
    Hoop dat dit wat frustratie wegneemt.

    Heb wat verder teruggelezen, hebben je katten dezelfde haarkleur als je zoon :-)








    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve reactie ... Ik ga het zeker onthouden, want verder dan antibiotica gaat het meestal niet bij een reguliere arts...
      Ik ga zelf ook nog naar een osteopaat, hoop dat zij er ook een andere blik op kan werpen.
      Wat geweldig dat jullie vriend weer beter is na alle ellende!
      Enne, dat van die haarkleur klopt wel aardig ja, nou je het zegt :-)!
      Liefs, Mirjam.

      Verwijderen
  28. Big hugs Mirjam! I hope you feel much better soon! Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige bloemen (met kan) en wat een weelde in jouw tuin! Vervelend om te lezen dat je de ziekte van Lyme hebt!! Neem de tijd voor het herstel en probeer te genieten van je mooie tuin, huis en prachtige zwanenfamilie. De creativiteit komt vanzelf weer, maar schuilt ook al in dat geweldige boeket!! Liefs, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. What a lovely garden.
    And with the dill you might get some...is swallowtail the correct name?...I mean the caterpillars...they love dill.
    Hope you feel better soon. Taking antibiotics for such a long time isn't nice.
    Greetings from sunny Scotland
    Shippy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een prachtige foto's ik heb genoten.
    Minder is dat je nu moe bent van de tekenbeet. ik wens je van harte beterschap !!
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. He, getsie zeg, stomme dingen zijn het, die teken!! Hopelijk voel je je straks na de kuur (tsjonge wat een stapel) weer ouderwets fit!
    Go with the flow...en je zelf (en poezebeesten hihi) inderdaad verwennen met prachtige wilde bloemen...ohh!!
    En je tuin ziet er sprookjesachtig uit..!
    Geef de witte weduwe maar een extra stukje brood van mij...wat zielig!
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn nieuwe blog!! ;-)
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  33. So sorry to hear that you're ill, Mirjam, get well soon! Thanks for sharing all those wonderful pics. Cute kitty and such a wonderful bunch of flowers. The coffeepot is a super vase, I like things like that :-). Sweet swan babies but a sad story about the poor mummy. Hopefully she can find another partner someday (or do they have only 1 partner in their live? I'm not sure). Thanks for your nice comment on my mandala coasters & have a sunny weekend! Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Sorry to hear that your not well, hope you get better soon. You have a beautiful garden, I love your cat pictures too :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ben een tijdje weg geweest, dus ik had dit helemaal gemist! Wat akelig voor je! Heel veel sterkte!! De kleine leuke dingen blijven zien is heeeel belangrijk

    BeantwoordenVerwijderen