woensdag 10 augustus 2016

Snippets of July: part two.






Ik ben helemaal verslingerd geraakt aan mijn spinnewiel...
Elke dag spin ik wel weer een stukje verder, aan deze deken in wording bijvoorbeeld.
Ik maak 'm van allemaal gehaakte vierkanten en de wol die ik hiervoor gebruik is merino.







Ik heb al een aardig stapeltje gehaakt ondertussen maar het zal
nog wel even duren voordat de deken klaar is!
Het is ook leuk om steeds weer wat te spinnen en verder te haken, 
en ik ben uiteraard ook nog andere dingen aan het maken....





En kijk: mijn nieuwe trots, een hele mooie kaardemolen!
Ik ben al druk bezig om allerlei dingen uit te proberen, zoals kleuren mengen en 
verschillende wolsoorten kaarden.
Ik had nog Alpaca wol in de schuur liggen (wie niet ;-)) en dat heb ik ook al 
gewassen, gekaard en alvast een proefje gesponnen.
Via een winkeltje op Texel bestelde ik een kilo vacht van een Bleu de Maine schaap en daar
ben ik ook al mee aan het spinnen.
Ik zeg altijd gekscherend: 'ik kan zo in het Openlucht Museum in Arnhem wonen!'
Zou niet opvallen denk ik.... Zo fascinerend om al die soorten wol te leren kennen en
het van begin af aan te kunnen verwerken, ongeveer zoals ze dat vroeger deden.




Bolletjes Alpaca en Merino, op een bedje van Bleu de Maine;
klinkt lekker hè ;-)?






We ( zoonlief, moederlief en ikzelf) bezochten in juli ook de Tuinen van Appeltern
om ideetjes op te doen en gewoon lekker rond te struinen.









Deze zou ik zo bij ons in de tuin willen zetten...
In gedachten zag ik 'm natuurlijk al voor me 
met een stel gehaakte kussens en mijzelf daarin
weggedoken met een fijn boek!




In de hosta's hier geen gaatje en geen slak te bekennen; hoe doen ze dat toch!?






Zulke mooie en onverwachte kleuren combinaties!






Tot de volgende keer!
Lieve groeten van Mirjam en een (redelijk schoon) pootje van Pippi :-).





19 opmerkingen:

  1. Wauw, je wol is zo mooi, je geeft me zin om ook te leren spinnen...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Part two is ook weer een feestje om naar te kijken. En dat wol is zo mooi! Die lapjes zien er heerlijk zacht en warm en lekker uit. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ja, gaaf dat allemaal zelf te doen! We hebben in Ierland net nog een schaap helpen scheren, maar die vachten brachten niks op, zei de boer, te stug voor kleding :(

    Zo zie je nooit zo'n ding, en zo heb je twee kaardemolens op 1 dag in je bloglijst ;) Grappig zeg. http://hannekebezem.blogspot.nl/2016/08/toveren-met-kleuren-kaarden.html. En zo'n wol-liefhebber ben ik niet eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een feest altijd om naar jouw foto's te kijken!
    Die wol spinnen en kaarden... ik moet je bewonderen hoor..Ziet er niet zo makkelijk uit én een geduldwerkje.
    En die tuin...prachtig! Van die gaatjes van slakken... ik denk dat ze daar genoeg personeel hebben om elke ochtend te gaan slakken vangen, anders is dat gewoon niet mogelijk!
    Fijne donderdag,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, en geef Pippi een pootje terug van mij, wat een schat!

      Verwijderen
  6. O wauw, Mirjam! Ik zit hier weer te smullen van jouw prachtige foto's! Ik vind het zo fijn dat we allebei graag wol spinnen en grappig dat je dat schrijft over het openlluchtmuseum in Arnhem: ik zeg namelijk geregeld hetzelfde maar dan over het openluchtmuseum Bokrijk bij ons in België! :) Jouw kaardemolen is een pareltje, ik kan mij voorstellen dat je daar heel veel plezier van hebt en ik ga er zelf ook eens achteraan. De 3 kg wol die ik gekocht heb zie ik mijzelf toch niet met mijn handkaarden verwerken. Die alpacawol ziet er suuuuuper zacht uit!
    Groetjes en nog een fijne dag,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's en wat een werk om de wol zelf te spinnen en daarna te haken. Geweldig dat je dat kunt en het geduld ervoor kan opbrengen. Ik denk dat er nog weinig mensen zijn die je dat nadoen. En Appeltern is altijd geweldig mooi, ik kom er graag.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig hoor, al die wolsoorten. Je bent er lekker mee bezig. Het is ook goed weer om binnen bezig te zijn met een heerlijk handwerk. Je gehaakte lapjesdeken gaat echt heel mooi worden. Die tuinen zijn een droom en het bankje is om te zoenen.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er niet makkelijk uit (ken er dan ook niets van) en wat een werk! Maar het resultaat mag er heus zijn, prachtige wol !!!! Die foto's van die prachtige tuin deden mij echt wegdromen, wat een schitterende plaats om te wandelen.

    Lieve groetjes, TInne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat pootje van pipi is aandoenlijk! Zij lag waarschijnlijk ook te spinnen, maar dan op haar eigen manier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig al die soorten wol, dat zou ik nou ook wel eens willen doen:zelf wol spinnen.
    Succes met al je projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik word toch altijd zo blij van jouw foto's...licht...kleurrijk...en natuurlijk die laatste!!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahhh, pootje terug voor Pip! Ik heb de pootjes van onze Sushi ook al zo vaak op de foto gezet, vind het echt geweldig (omdat het een maincoon-achtig is komen er pluisje vacht tussen z'n teentjes door, hihi). Helaas vindt ie pootjes aaien niet fijn, maar moet er altijd even aanzitten haha!
    Wat leuk dat je zo blij bent met je spinnewiel en nu ook kaardemolen! Ik werk eigenlijk nooit met wol... maar het ziet er wel super uit! En ja die bank uit de tuinen van appeltern VRAAGT om een stapel gehaakte kussens en dekens ja!! :D
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, beetje veel uitroeptekens gebruikt zie ik nu... ik word ook altijd zo enthousiast van je mooie maaksels en foto's ;)

      Verwijderen
  14. .... een kaardmolen ... !!!!! (wow : jaloers !)
    mooie wolletjes heb je gesponnen trouwens ! (en
    verwerkt !)

    Ahhh .... jaaaa, Appeltern is zo mooooi

    Lieve groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I've been on a long blog break, stopped by to say hello.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's en wat een werk om de wol zelf te spinnen en daarna te haken.


    หีฟิต

    BeantwoordenVerwijderen