maandag 16 april 2012

little crochet cat

Nog in de ban van "Poekie" bedacht ik dit weekend 
een kleine, gehaakte Poekie applicatie.
Super makkelijk!

With my mind still on the "Poekie" project,
I made up this little crochet cat.
Easy peasy!


Ik gebruikte katoendraad en haaknaald nr. 3.

Toer 1.  Maak een verstelbare ring en haar daarin 6 vasten.
Toer 2.  Haak twee vasten in elke steek, totaal 12.
Toer 3.# Haak 2 vasten in de eerste steek, dan 1 vaste in de volgende.
Herhalen vanaf #. ( 18)
Toer 4. Deze is wat lastiger te beschrijven, ik hoop dat jullie het snappen!
Haak 1 halve vaste in de eerste steek. Haak dan drie lossen.
Haak 1 vaste in de tweede en derde losse vanaf de haaknaald.
Dan 1 vaste in de volgende vaste in het rondje. 1 oor is nu klaar.
Haak dan 13 vasten in de steken rondom het rondje, oftewel koppie.
Haak 3 lossen, daarna 1 vaste in de tweede en derde losse vanaf de naald.
Eindig met 1 halve vaste in vaste van koppie, oor twee is klaar!

Nu nog even het gezicht erop borduren en klaar is Poekie!

Mijn computer heeft hele vreemde kuren dus om die te omzeilen
heb ik helaas dit patroon iets anders dan gewenst moeten typen....

If anyone is interested in the English version of this pattern,
than please let me know!



Verder ben ik nog begonnen aan een haaksel van alle restanten bollen
die ik nog had liggen, ik denk zo dat het weer een dekentje wordt....
Heerlijk even zo´n  haak maar een end aan werkje, niet tellen enzo
maar gewoon op gevoel steeds een kleur pakken en door!

I also started a crochet project of all the yarn leftovers I have.
It will probably become a blanket I guess....
It´s lovely to do some crochet without counting or other thinking
things, I just pick a colour I like  and go on!

                       

7 opmerkingen:

  1. Wat een schattige poekie! Echt heel lief! Jikke riep meteen: Kijk mama, dat is Dikkie Dik! Miauw, miauw.. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat vind ik wel een mooi compliment, dank jullie wel!

      Verwijderen
  2. Oooh... superleuk!! Ik deel dit even op het Poekie-blog!! :)

    DIKKE knuffel van Poekie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Het pakketje is vandaag opgestuurd, hopelijk komt het goed bij je aan.
      Groetjes van Mirjam.

      Verwijderen
  3. Schattig die applicatie ! Zal ik ook eens uitproberen .

    BeantwoordenVerwijderen